Test: Osmeh u „mazdinoj” standardnoj opremi

P. Živković

10. 06. 2014. u 14:05

Test „Novosti“ nova „mazda CH-5“ promeniće vam shvatanja o terencima. Novi motori štede 20 odsto goriva. Ako se do 30. juna 6. odlučite za kupovinu častiće vas automatskim menjačem ili pogonom na sva četiri točka

NOVA „mazda ch-5“ nastala je, kažu japanski magovi iz Hirošime, gde je sedište ovog automobilskog giganta, u novom filozofsko-dizajnerskom pravcu „kodo“, što znači „duša pokreta“.

Skladno izvajana, moćna, elegantna pojava ovog kompaktnog krosovera nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Kad zauzmete mesto za upravljačem postaje vam jasno da su Japanci opet prevazišli sami sebe.

Nova „mazda ch-5“ garantuje „osmeh od uva do uva“, što bi smo rekli već u standardnoj opremi.

SPECIFIKACIJE * Motor: CD150AT 2,2
* Snaga: 175 KS
* Obrt. moment: 420 Nm
* Od 0 do 100 km/čas: 8,8 sek

Na našem sedmodnevnom testu, model sa dizel agregatom, automatskim menjačem, krcat elektronikom, koji smo dobili zahvaljujući kompaniji „Dipem“ iz Beograda, pružio nam je toliko zadovoljstva u vožnji, kao da se nismo nalazili za upravljačem, terenskog vozila.

Okretan u gradu, superioran van druma, žestok na auto-putu, ovaj „krosover“ je dokaz da u svakoj kategoriji vozila stručnjaci „mazde“ žestoko brinu konkurenciju!

DIMENZIJE * Dužina: 4.555 mm
* Širina: 2.165 mm
* Visina: 1.670 mm
* Masa: 1.540 kg

Kombinujući nove motore, patentiranu „skajaktiv“ tehnologiju, „Mazdini“ čarobnjaci su stvorili vozilo koje momentalno ispunjava sve vaše želje. Motor na našem testu, radne zapremine 2,2 litra (175 ks) do stotke sprinta za 8,8 sekundi sa manuelnim i 10 sekundi sa automatskim menjačem! Obrtni moment od 420 nm će vas ostaviti bez daha. Maksimalna brzina je u rasponu od 198 do 207 km na čas (zavisi od menjača i pogona na prednje ili sve točkove).

Pri svemu ovome prosečna potrošnja koju fabrika navodi je potvrda delotvornosti „skajaktiv“ tehnologije i unapređenja celokupne game motora koji su za 20 odsto jači od prethodnika, ali i za isti toliki procenat ekonomičniji! „Mazda“ navodi da, sa manuelnim menjačem, ovaj motor u proseku, troši fantastičnih 4,6 litara na 100 pređenih kilometara. Emisija štetnih gasova ne prelazi 119 grama po kilometru! U ponudi je i novi „skajaktiv“ benzinski motor koji ima zapreminu od dva litra koji je takođe veoma ekonomičan (5,8 litara na 100 km u proseku).

Unutrašnjost „mazde ch-5“ je izuzetno savremeno dizajnirana, a materijali su, kako i dolikuje vozilu ove klase, vrhunski. Oprema u ovoj „mazdi“ je neverovatna. Od grejača sedišta, sistema praćenja vozila koja dolaze iza vas, parking kamera i senzora, tač-skrin ekrana, vrhunskog „Bose“, audio-sistema, mnogobrojnih sistema posvećenih aktivnoj i pasivnoj bezbednosti, svetala koja automatski „skraćuju“ dugi snop kada neko vozilo naiđe u susret, do Tom-Tom navigacije sve je jedinstveno, vrhunsko. „Mazda Ch 5“ se nudi sa pogonom na prednje ili na svim točkovima, sa manuelnim šestostepenim ili automatskim menjačem. U ponudi, na našem tržištu su i četiri paketa opreme. Početni je „emoušn“, slede „čelendž“ i „atrakšn“, dok je „top ponuda“ - „revolušn“ koji smo mi imali na testu.

U zavisnosti od vrste motora, pogona na dva ili četiri točka i paketa opreme „mazda ch-5“ se može kupiti po ceni od 21.990 do 35.590 evra!

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije